ERKEK GENİTAL ESTETİK

Doğuştan Penis Eğriliği Ameliyatı

Doğuştan penis eğriliğinin tek tedavi seçeneği cerrahi tedavidir. Peyronie hastalığında olduğu gibi şok dalga, kök hücre tedavisi, ilaç tedavisi gibi seçenekler doğuştan penis eğriliğinde etkisizdir.

Penis hem boşaltım sisteminin hem de cinsel ilişkinin en önemli aktörlerinden biridir. Penisin görevini yerine getirebilmesi için birtakım özelliklere sahip olması gerekir. Ancak bazı durumlarda bu organ aşağı, yukarı, sağa ya da sola eğimlenir.

Erekte penisin vücuda 90 derecelik dik açıda olması gerekir. Bunun haricindeki diğer formlar penis eğriliği teşhisi ile değerlendirilir. Bu durum doğuştan olabileceği gibi yaşın getirdiği hastalıklar, travmalar ya da geçirilen cerrahi müdahalelerden de kaynaklanabilir.

Genellikle 30 dereceye kadar olan eğrilik bulgu vermediği için tedaviye gerek duyulmaz. Ancak 30 derece üzerindeki açılar cinsel birleşmede zorluk ve ağrıya neden olabileceği için tedaviye ihtiyaç vardır. Özellikle de doğuştan penis eğriliği (konjenital penil kurvatür) söz konusu ise mutlaka tedavi edilmelidir.

Penis Eğriliği Nedir? Neden Olur?

Normal şartlarda, ereksiyon halindeki penis vücuda 90 derece dik açı yapacak şekildedir. Bu formun dışında penisin sağa, sola, aşağı ya da yukarı eğilmesi penis eğriliği olarak adlandırılır. Penis eğriliği doğuştan ve sonradan gelişen olmak üzere ikiye ayrılır.

1. Doğuştan Penis Eğriliği; Peniste ereksiyonu sağlayan, içi kan damarlarıyla dolu iki süngerimsi doku (korpus kavernosum) ve içinde idrar yolu bulunan 1 süngerimsi doku (uretra) bulunur. Anne karnında bu yapılardan birinin gelişimi ile ilgili yaşanan anomaliler doğuştan penis eğriliği şikayetinin en çok rastlanan sebebidir. Ayrıca, idrar deliğinin olması gereken yerin daha altında bulunması şeklinde tanımlanabilecek hipospadias (halk arasında peygamber sünneti olarak bilinir) doğum sonrasında penis eğriliğine neden olabilir. Hipospadias hastalığında idrar yolunun içinde bulunduğu süngerimsi yapının gelişimi bozuktur ve genellikle penis aşağıya eğilir.
  2. Sonradan Gelişen Penis Eğriliği; Bu grupta yer alan şekil bozuklukları genellikle ileri yaşta ortaya çıkar ve sıklıkla ‘Peyronie’ hastalığından kaynaklanır. Peyronie sertleşmeyi sağlayan süngerimsi dokular ile dış kılıf arasında oluşan kireçlenmeden kaynaklanır. Önce ağrı, sonra şekil bozukluğu ile kendini belli eder.

Penis Eğriliği Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Penis Eğriliği Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Konjenital penil kurvatör olarak adlandırılan doğuştan penis eğriliği henüz sebebi bilinmeyen bir rahatsızlıktır.

Anne karnındaki gelişim anomalilerinden kaynaklanan bu durum genellikle ek bir işlev bozukluğuna neden olmaz. Ancak eğrilik cinsel ilişkiye girmeyi zorlaştıracak derecedeyse ya da kişi estetik kaygılara sahipse penil kurvatür tedavisini talep edebilir. Bu hastalarda ilaç, lokal kremler ya da şok terapi gibi uygulamalar etkin değildir. Tek tedavi yöntemi cerrahidir.

Doğuştan penis eğriliği ameliyatı için başvuran kişilerde penis boyu genellikle normalden uzun olur. Cerrahi işlemle az gelişmiş taraf baz alınarak karşı yönde plikasyon cerrahileri, nespit gibi penis kısaltıcı bazı teknikler uygulanır.

Hipospadias (peygamber sünneti) durumu söz konusu ise idrar deliği uygun noktaya taşınır. Delik, penisin uç kısmına ne kadar yakınsa düzeltme işlemi de o denli kolay olacaktır. Doğuştan penis eğriliği ameliyatı yüzde 85’lere varan başarı oranına sahiptir.

Doğuştan Penis Eğriliği Ameliyatı Nasıl Yapılır?

Doğuştan penis eğriliği ameliyatı basit cerrahi girişimler sınıfında yer alır. 30 dakika ile 2 saat süren bu operasyonlarda penisin damar ve sinir yapısına dikkat etmek, kanlanmanın bozulmamasına özen göstermek büyük önem taşır.

Doğuştan penis eğriliği ameliyatı yapılırken plikasyon ve greft cerrahisinde penis yapılarının görüntülenmesine imkan veren mikroskop, loop gibi cihazlar kullanılmalıdır.

Sertleşme problemi yaşamayan bir vakada greftin gerekli olduğu cerrahi esnasında damar ve sinir yapısına zarar verilirse ereksiyon tehdit altına girer. Bu yüzden operasyonun uzman cerrahlar tarafından yapılması önemlidir.

Doğuştan penis eğriliği sorununda penis boyu kısa tarafa göre eşitlenir. Hipospadias ameliyatında ise idrar deliği en uygun noktaya taşınır. Bu operasyon sırasında eğrilik de düzeltilir. 15 derece üzerindeki eğriliklerde nesbit, tunika albuginea plikasyonu, 16 nokta plikasyon ameliyatı uygulanır. Bu operasyonlarda başarı oranı yüzde 90’ların üzerindedir.

Anestezi altında yapılan operasyondan sonra 1 gün hastanede kalınır. 10 gün sonra yapılacak muayenenin ardından 1.5 ay sonra cinsel ilişkiye girilebilir.

Doğuştan Penis Eğriliği Ameliyatı Kimler İçin Uygundur?

Doğuştan penis eğriliği hem fiziksel hem de psikolojik etkileri olabilen bir rahatsızlıktır. Kimi zaman işlevsel olarak herhangi bir problem olmasa da özgüveni zedeleyen ve bunun beraberinde cinsel sağlık sorunlarının ortaya çıkmasına zemin hazırlayabilen bir durumdur.

Doğuştan penis eğriliği ameliyatı için uygun adaylar uzman androlog incelemesi sonrasında saptanır. Genellikle 30 derecenin üzerindeki penis eğriliği cinsel ilişki sırasında sorun yaratması nedeniyle tedavi edilmelidir.

Doğuştan penis eğriliği operasyonu öncesinde her hasta bireysel olarak incelenmeli, tedaviden beklentiler anlaşılmalı ve uygun tedavi planlanmalıdır. Buna göre genel sağlık durumu elverişli olmak üzere;

• Penis eğriliği 30 derecenin üzerinde olanlar,
  • Peygamber sünneti (hipospadias) vakaları,
  • Penil kurvatür nedeniyle cinsel ilişkiye giremeyenler,
  • Penis eğriliği nedeniyle özgüven problemi yaşayan hastalar doğuştan penis eğriliği ameliyatı için uygun adaydır.

Ameliyat Sonunda Penis Kısalır Mı?

Doğuştan penis eğriliği ameliyatı, penis boyunun kısa kenara göre ayarlandığı bir cerrahi operasyondur. Özellikle 60 derecelik eğrilikleri düzeltmeye yönelik operasyonlar sonrasında penis boyunda az miktarda kısalma meydana gelebilir.

Fakat dikkat çekici bir kısalma olmayacaktır. Penis eğriliği ameliyatı öncesinde beklentinin üstünde penis kısalması, uyuşma hissi, sertleşme bozukluğu ve eğriliğin tekrarlanabileceği gibi negatif durumlar hakkında hastaya bilgi verilmelidir.

Ameliyat sonunda meydana gelen penis kısalmalarında, operasyondan 1 ay sonra başlanabilecek olan vakum uygulamaları yüz güldüren sonuçlar verebilir.

Penis eğriliğinin nüksetmemesi içinse operasyon sonrasında gece ereksiyonunun önlenmesine yönelik alternatif tedavilerle dikişlerin atması önlenebilir. Ayrıca 1.5 ay cinsel perhiz yapılması başarı için önemli bir ayrıntıdır.

Tüm bu olumsuz yan etkilerin minimuma indirilmesi için ameliyatın penis cerrahisinde deneyimli bir cerrah tarafından gerçekleştirilmesi çok önemlidir.