Ocak 7, 2023
ERKEK CİNSEL SAĞLIĞI

Erken Boşalma Penis Başına Dolgu Tedavisi

Erken boşalma erkeklerin partnerlerini cinsel doyuma ulaştıramadan boşalmasına verilen isimdir. Prematürejakülasyon olarak da bilinen erken boşalma, en sık görülen erkek cinsel işlev bozukluğudur. Her 3 erkekten biri ömrünün bir döneminde erken boşalma ile karşılaşmaktadır.

Erken Boşalma Nedir?

Erken Boşalma Tanısı İçin Gereken Süre Kaç Dakikadır ?

Erken boşalma tanısını koymak için tek kriter boşalma süresi değildir. Erken boşalma tanısını koymak için;

• Boşalmanın 1 ya da 2 dakikadan kısa sürmesi,
  • Kişinin boşalmayı erteleyememesi,
  • Bu durumun psikolojik, sosyal ve cinsel sorun oluşturması gerekmektedir.

Erken Boşalma Tipleri Var Mıdır ?

Erken boşalma (Prematur Ejakulasyon) temel olarak 4 grupta incelenebilir;

• Primer (Birincil) Prematur Ejakulasyon

Bu hastalarda ilk ilişkiden itibaren erken boşalma mevcuttur. Hastalar tüm ilişkilerinde erken boşalma yaşarlar. Genellikle boşalma süresi 1 dakikanın altındadır.

• Sekonder (ikincil) Prematur Ejakulasyon

Bu hastalarda ilk başlarda boşalma süresi normal iken, daha sonradan erken boşalma meydana gelmektedir. Bu hastalarda sonradan gelişen bazı hormonal hastalıklar bu duruma neden olabilmektedir. Boşalma süresi genellikle 1-2 dakika arasında değişmektedir.

• Değişken Erken Boşalma

Erkekler bazı durumlarda(yeni partner, sosyal hayatta yaşanan sorunlar veya iş stresi, vb) erken boşalma yaşayabilirler. Bu durum geçici olduğunda sorun oluşturmasa da uzun süren sorunlar hastalarda cinsel sorunları beraberinde getirmektedir.

• Subjektif Erken Boşalma

Bu grup hastada genellikle boşalma süresi 2 dakikadan uzundur. Fakat bu süre hasta veya partneri için yeterli olmayabilir. Bu nedenle her hastayı kendi öyküsü ile değerlendirmek ve beklentilerini karşılamak önemlidir.

Erken Boşalma Tanısı Nasıl Koyulur ?

Erken boşalma tanısında hasta öyküsü çok önemli bir yere sahiptir. Mümkünse hastalar ve partnerleri birlikte değerlendirilmelidir. Hastaların ve partnerlerinin beklentileri doğru anlaşılmalıdır. Erkeklerde aynı partnerle 1 yıl ve üzerinde cinsel ilişki olmadan erken boşalma tanısı koymak doğru değildir. Kişilerin öyküsünden genel olarak tüm hikaye anlaşılabilir. Bunun yanı sıra fizik muayene ile varsa sünnet hatalarının tespit edilmesi, veya başka genital anomalilerin varlığı ortaya koyulmalıdır. Hastalarda bazı durumlarda ek hormon tetkikleri de istenebilir.

Erken Boşalma Nedenleri Nelerdir ?

Sağlık bir cinsel yaşam için bireylerin psikolojik, sosyal ve bedenen sağlıklı olması gerekmektedir. Erken boşalma olan bireylerde sağlıklı cinsel yaşam kurulamadığı için kişiler performans kaygısı ile sertleşme sorunları da yaşayabilmektedir. Bu durum hastaların cinsel yaşamını ve yaşam kalitesini önemli oranda bozmaktadır. Hastaları adeta bir kısır döngüye sokmaktadır. Erken boşalmanın çözülmesi, hastalarda özgüven artışına neden olarak, sağlıklı bir cinsel yaşamın kapılarını aralamaktadır.

Temel olarak nedenleri;

• Psikolojik Faktörler: Cinsel deneyimler, ön sevişmenin kalitesi, partnerler arasındaki uyumsuzluk, önceden yaşananprematürejakülasyonun tekrarlayacağı korkusu ve stres.
  • Endokrinolojik Faktörler: Hormonal dengesizlikler, özellikle de tiroit problemleri.
  • Ürolojik Faktörler: Cinsel yolla bulaşan hastalıklar, kronik prostatit(prostat iltihabı),idrar yolu enfeksiyonları.
  • Cinsel Sağlık Problemleri: Cinsel organlardaki fonksiyon ve şekil bozuklukları, penis boyunun kısa olmasına bağlı özgüven eksikliği.

Erken Boşalma Tedavi Edilebilir Mi ?

Her erken boşalma hastası erken boşalmanın tipi, hastalığın süresi, hastanın yaşı, kişinin ve parterinin beklentilerine göre karşılanmalı ve tedavi edilmelidir. Bu nedenle her hasta için basma kalıp tedaviler kullanmak yerine kişiye özel tedaviler düzenlemek tedavi başarısını arttıracaktır.

Erken boşalma mekanizmalarının en önemlisi penis başında duyulan aşırı hassasiyettir. Özellikle sünnetli toplumlarda penis başının açıkta kalması, fazla uyarılmasına ve bu durum da erken boşalmaya yol açmaktadır. Aşırı uyarılmanın önüne geçmek için penis başına hazır dolgu maddeleri veya sizin kanınızdan elde edilen(biofiller) ile dolgu yapılarak erken boşalmanın önüne geçilebilir. Bu dolgular penis başında özel bir tabaka oluşturarak hassasiyeti azaltır ve boşalma süresini önemli bir oranda uzatır.

Kendi kanınızdan Doğan Mucize!

Penis başı dolgusu yapılırken 2 materyal kullanılabilir;

1. Hazır Dolgu Malzemeleri
  2. Biofiller (kendi kanınızdan elde edilen dolgular)

Kendi kanınızdan elde edilen dolgular alerji riski oluşturmaması, doğal olması ve aynı zamanda penisin baş kısmına büyüme faktörleri salarak o bölgeyi beslemesi nedeniyle çok avantajlıdır. Kliniğimizde oluşturduğumuz rejeneratif tıp teknoloji altyapısı ile sizden aldığımız 2 tüp kan ile penisin baş kısmını doldurmaya yetecek miktarda dolgu maddesi elde edebilmekteyiz. Bu sayede sizi alerji riskinden koruyup, kandaki büyüme faktörleri ile penis sağlığına katkı sunmaktayız.

Penis Başı Dolgusu Ağrılı Bir İşlem Midir?

Penis başı dolgusu klinik şartlarında uygulanabilen, hızlı, etkili bir yöntemdir. Tedaviye karar verildikten sonra sizden 2 tüp, yaklaşık 20 cc kan alınır. Bu kan kliniğimize özel cihazlarla işlemlerden geçirilir ve yaklaşık 8-10 cc arası kaliteli bir dolgu maddesi elde edilir.

Sizden kan alındıktan sonra penisinize uyuşturucu kremler ve lokal anestezik iğneler ile uyuşturma yapılır. İşlem yaklaşık 15-30 dakika arasında süren ağrısız bir işlemdir.

• Hasta işlem esnasında veya sonrasında ağrı hissetmez.
  • Hastanede yatış gerektirmez.
  • Muayenehane şartlarında uygulanabilir.
  • Hastalar işlemden 3 gün sonra cinsel yaşama geri dönebilir.
  • Etkinlik genellikle hızlı bir biçimde başlar. Başarı şansı %90 ve üzerindedir.
  • Tüm boşalma tipleri üzerinde oldukça etkilidir.
  • 9-12 ay arasında kalıcılık sağlarlar. Bu dönemde oluşan boşalma süresi dolgu maddesi eridikten sonra da kalıcı olmaktadır. Özetle erken boşalmaya kalıcı bir çözüm sunmaktadır.
  • Hastalara tedavi sonrasında kalite kontrol sertifikası verilmektedir.