Ocak 7, 2023

Mikro-TESE Ameliyatı İstanbul

Mikro-TESE ameliyatı azospermi şikâyeti olan erkeklerin testislerinden doku alınarak sperm elde etme işlemi olarak tanımlanır.

Erkek kısırlığı nedenleri arasında yer alan azospermi, menide hiç sperm olmaması durumudur. Kısırlık probleminin en ileri seviyesi olan azospermi için son çare cerrahi yöntemlerdir. Azospermi, tıkanıklığa bağlı olan ve olmayan vakalar olarak ikiye ayrılır.

Tıkanıklığa bağlı olmayan azospermide en başarılı cerrahi yöntem ise Mikro-TESE (Testiküler Sperm Ekstraksiyonu) ameliyatıdır. Mikro-TESE ameliyatı azospermi şikayeti olan erkeklerin testislerinden doku alınarak sperm elde etme işlemi olarak tanımlanır. Mikro TESE ameliyatı, azospermi sorunu olan erkeklerin yüzde 40 ila 60'ından sperm alınmasını sağlayan yüksek teknoloji bir yardımcı üreme tekniğidir.

Mikro-TESE Ameliyatı Nedir ?

Azospermi tedavileri arasında en etkili yöntem olarak kabul edilen Mikro-TESE bir çeşit mikrodiseksiyon yöntemidir. Kısırlık veya azospermi ameliyatı olarak da bilinir. Menisinde hiç sperm bulunmayan erkeklerde yardımcı üreme tekniği olarak kullanılan mikroenjeksiyon işlemi TESE’nin mikroskopla geliştirilmiş versiyonu olan Mikro- TESE, testislerden biyopsi ile sperm alınması şeklinde açıklanabilir.

Erkek infertilitesi tedavi yöntemleri arasında son çare olan Mikro-TESE ameliyatında sperm üretimi yapan testis içindeki dokulardan sperm ana hücreleri toplanır. Her testisin 4 ayrı noktasından alınan dokular birtakım işlemlerden geçirilir ve canlı olan sperm hücreleri ayıklanır.

Vücutta meydana gelen bazı aksaklıklar nedeniyle hareket kabiliyetini kazanamamış bu hücreler dondurulur. Toplanan spermler, mikroenjeksiyon (ICSI) yöntemi ile yumurtaya aktarılır ve tüp bebek tedavisinde kullanılır. Mikro-TESE ameliyatında sperm kanallarının mikroskopla görüntülenmesi sayesinde başarı oranı katlanarak artar.

Azospermi Ameliyatı Nasıl Yapılır ?

Azospermide tıkanıklığa bağlı olan vakalarda tıkanıklığın meydana geldiği sorunlu bölgelerde tıkanıklığı giderici cerrahi operasyonlar yapılarak doğal yollardan gebe kalma şansı artırılabilir. Tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi vakalarında ise en çok tercih edilen yöntem Mikro-TESE ameliyatıdır.

Mikro-TESE ameliyatı çoğunlukla genel anestezi altında gerçekleştirilen bir operasyondur. Genital bölgede açılan küçük kesilerden girilerek gerçekleştirilen azospermi operasyonunda mikroskop yardımıyla sperm kanalları 25-30 kat büyütülerek ayrıntılı olarak incelenir ve dolgun tübüller belirlenir.

Her iki testisin çeşitli noktalarından biyopsi yöntemiyle toplanan dokularda sperm taraması yapılır. Bulunan spermler bir dizi işlemden geçirilip dondurularak tüp bebek tedavisinde kullanılmak üzere hazır hale getirilir.

Mikro-TESE ameliyatı yaklaşık 2 saat sürer. Ameliyatın ardından hasta kısa sürede taburcu edilerek evde istirahate gönderilir. Özel bir donanımla gerçekleştirilen azospermi ameliyatında ekibin deneyimi ve ekipman kalitesi önem taşır.

Mikro Tese Kimlere Yapılır ?

Menide hiç sperm hücresi olmaması şeklinde tanımlanan azospermi çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir. Genellikle herhangi bir belirti vermeyen azosperminin teşhisi için spermiyogram gereklidir. Spermiyogramında sıfır sperm olduğu ortaya çıkan erkekler öncelikle sorunun kaynağına yönelik detaylı bir incelemeye alınır.

Azosperminin kaynağı belirlendikten sonra tedavi planı hazırlanır. Hormonal bozukluğa bağlı kişilerde ilaç tedavisi gibi yöntemler kullanılırken sperm kanallarında tıkanıklık olan hastalara tıkanıklığın giderilmesine yönelik cerrahi operasyon önerilir. Tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi hastaları ise Mikro-TESE olarak bilinen kısırlık ameliyatı için uygun adaydır.

Mikro-TESE Ameliyatı Kimlere Uygulanmaz ?

Erkekliği belirleyen Y kromozomu üzerinde sperm üretimini kontrol eden AZF bölgesi ve bunun a, b, c olmak üzere 3 ayrı bölgesi bulunur. Bu bölgelerdeki anomaliler sperm üretiminde değişik derecelerde sorunlara neden olur. AZF a ve b bölgelerinde ya da 3 bölgenin tam eksikliğinde sperm üretimi imkansızdır.

Bu yüzden bu hastalara Mikro-TESE uygulanmaz. Bunun dışında kalan tüm tıkanıklığa bağlı olmayan azospermi hastaları Mikro-TESE ameliyatı için uygun adaydır. Başarı oranı hayli yüksek olan bu kısırlık ameliyatı çocuk sahibi olmak isteyen erkekler için son çaredir. Mikro-TESE ile sonuç alınamayan hastalar için başka bir alternatif yoktur.

Hastalar Mikro-TESE Ameliyatı Öncesi Nelere Dikkat Etmelidir ?

Azospermi ameliyatı olan Mikro-TESE, Sağlık Bakanlığı’ndan ruhsat almış olan tüp bebek merkezlerindeki ameliyathanelerde gerçekleştirilir. Erkek kısırlığını tedavi amaçlı olarak yapılan bu işlemin ne zaman yapılması gerektiğini tedavi sürecini planlayan androlog/ürolog belirler.

Kadının hazırlığının da önemli olduğu bu süreçte operasyonun yumurtanın elde edileceği güne denk getirilmesine çalışılır. Mikro-TESE ameliyatı öncesinde herhangi bir perhize gerek duyulmaz. Sperm sayısının çok düşük olduğu hastalarda cinsel perhiz önerilebilir. Ancak tam azospermi vakaları için perhiz ihtiyacı yoktur.

Kısırlık ameliyatı öncesinde dikkat edilmesi gereken en önemli nokta ise kan sulandırıcı ilaç tedavisi alan hastaların, operasyondan 1 hafta önce ilacı kesmesidir. Diyabet, hipertansiyon gibi kronik sistemik hastalığı olan kişilerin sağlık problemlerinin kontrol altında olması gerekir. Ayrıca;

• Genital bölge vücut kıllarından arındırılmalıdır.
  • Operasyon öncesinde en az 6 saat süreyle hiçbir katı ya da sıvı gıda alınmamalıdır.
  • Hasta, operasyon sonrasında kullanmak üzere yanında bol pantolon ya da eşofman altı getirmelidir.

Mikro-TESE Ameliyatının Riskleri Var Mıdır ?

Mikro-TESE ameliyatı her ameliyatta yaşanabilen enfeksiyon, kanama, ağrı gibi standart riskler haricinde önemli bir risk barındırmaz. Bunların dışında testise yönelik bir cerrahi girişim olduğu için sperm ve hormon üretiminde kısa dönemli bozulmalar meydana gelebilir.

Bu risk çok yüksek olmamakla birlikte Mikro-TESE operasyonu testiste kanlanma ve doku hasarına neden olabileceği için başta hormon üretiminde etkiler görülebilir. Erkeklik hormonu Mikro-TESE ameliyatı sonrasında düşüşe geçebilir. Ancak yaşanabilecek bu durum 6 ila 8 haftada düzelir ve hormon üretimi yeniden eski haline döner.

Erkek kısırlığı için tıbbın bir armağanı sayılabilecek olan Mikro-TESE ameliyatı sonrasında kanama kontrolünün iyi yapılması ve gerekirse 24 saat süreyle kanama noktasına buz uygulanması, hastanın hemen hareket ettirilmemesi, testislerin devamlı üstte tutulması, rahat çamaşır kullanılması ve antibiyotik kullanımının aksatılmaması iyileşme döneminde yeterli olacaktır.

Mikro-TESE Ameliyatı Sonrası Süreç

Erkek kaynaklı infertilite sebepleri arasında yer alan azospermi Mikro-TESE ameliyatı sayesinde baba olmak isteyenler önünde bir engel olmaktan çıkmıştır. Hastanın sperm kalitesine ve işlemin gerçekleştirildiği merkezin kriterlerine göre başarı oranı artmaktadır.

Spermin iyi seçilmesi de başarı oranını etkileyen önemli bir faktördür. Ebeveyn olmak isteyen çiftlere umut veren bu tedavide ameliyat sonrası süreç yorucu değildir. Mikro-TESE ameliyatı sonrası süreçte dikkat edilmesi gerekenler şunlardır;

• Ameliyattan 3 saat sonra sıvı gıda tüketilebilir.
  • İlk banyo ameliyattan 5 gün sonra yapılabilir.
  • İlk 10 gün cinsel perhiz yapılmalıdır.
  • İlk 10 gün ağır işlerden uzak durulmalıdır.
  • Ağrı için ağrı kesiciler yeterli olacaktır.
  • Ameliyat yerinde kızarma, kanama, şişlik oluşursa mutlaka doktora bildirilmelidir.
  • Mikro-TESE ameliyatında dikiş alınma gibi bir işlem yoktur. Dikişler bir hafta içinde kendiliğinden eriyecektir.
  • Genel hijyen kurallarına dikkat edilmelidir.

Mikro-TESE Ameliyatı Fiyatı İstanbul

Mikro-TESE ameliyatı kısırlık sorunu yaşayan erkeklerin baba olma ihtimalini artıran bir kısırlık ameliyatıdır. Son çare olan bu operasyondan sonuç alınamayan erkekler için farklı bir tedavi yöntemi bulunmamaktadır.

Tüp bebek için gereken spermin, testisin içinden toplanması olarak tanımlanabilecek bu ameliyatla ilgili en çok merak edilen konulardan biri de ücrettir. Mikro-TESE ameliyatı fiyatı için net bir rakam vermek çok zordur. Çünkü her kliniğin kendi standardı vardır.

Kullanılan ekipmanlar, işlemin yapılacağı sağlık merkezi, operasyonu gerçekleştirecek doktor gibi pek çok değişkene bağlı Mikro-TESE ameliyatı fiyatı ancak yüz yüze yapılacak görüşmeler sonrasında fikir sahibi olunabilecek bir konudur.